פיתוח מנהלים
הצלחת הארגון נשענת במידה רבה על איכות המנהלות והמנהלים שבו. בעידן של אי ודאות ושינוי מתמיד, התפקיד הניהולי הפך מורכב מאי פעם. בעוד שארגונים רבים מבינים זאת ומשקיעים בהדרכות יישומיות, ההטמעה ביומיום נותרת לא פעם מאחור.
בפיתוח מנהלים, הקסם טמון בחיבור – בשילוב שבין הקניית כלים ומיומנויות ובין תרגום שלהם לשגרות ניהול והרגלים שוטפים. בכל תוכנית שנבנה עבורכם נקפיד על שלושה עקרונות בסיסיים:
פיתוח מנהלים הוא עולם ומלואו, ונשמח לתפור את הפתרון המיטבי עבורכם בהתאם ליעדים ולצרכים, לאתגרים ולאילוצים.
בתוכניות הקבוצתיות שלנו למנהלות ומנהלים, המנעד נע ממענה נקודתי – "טעימות" מנושא מסוים; דרך קורס מתמשך – סדרת מפגשים להעמקה המאפשרת העמקה בכלי ניהול ומקנה מיומנויות בתכנים בנושאים מגוונים; ועד לליווי יישומי שהופך את הידע להרגלים ולתוצאות בשטח.
לצד התוכניות הקבוצתיות, אנחנו מציעות ליווי אישי ממוקד מטרה. זהו מרחב שבו ניתן להתעמק באתגרים שלא מקבלים מענה בקבוצה, או לעבור תהליך אישי ומדויק בהתאם ליכולות, לאתגרים, ליעדים ולקצב של כל מנהל ומנהלת. במפגשי הליווי משולבים כלים פרקטיים, התבוננות רפלקטיבית (מעין "חשיבה על חשיבה") ולמידה מותאמת.
בפורמט זה, הקבוצה כוללת משתתפים מאותו דרג ניהולי, או מהעתודה הניהולית של הארגון. התוכנית מותאמת לצרכים ולאתגרים המשותפים, כפי שזוהו באבחון מקדים שאנו עורכות. האבחון מאפשר לנו לבחור את הנושאים הרלוונטיים ביותר לקבוצה, לדבר בשפה הארגונית שלה ולהבטיח חיבור ישיר למציאות היומיומית.
כל תוכנית מחברת את המשתתפים ליעדים העסקיים, מפגישה אותם עם תרחישי ניהול רלוונטיים ומקנה להם מיומנויות ניהול חיוניות מתקדמות לאו דווקא לפעמים נלמדים דברים בסיסיים בהתאם לדרג. התכנים עשויים להשתנות במידה ניכרת מארגון לארגון, וכן בין קבוצות מנהלים מאותו ארגון. הם תמיד מותאמים למשתתפים, לשפה הארגונית ולערכים המרכזיים הטבועים בתרבות הארגונית.
הלמידה אצלנו לא נשארת "בכיתה" – היא כוללת מנגנונים המבטיחים יישום מתמשך והטמעה בעשייה יומיומית. דוגמה טובה היא מודל המנהלים כמנטורים, כשבמסגרת הקורס, כל משתתף בונה תוכנית שינוי אישית סביב יעד ניהולי שבחר, והמנהל הישיר שלו מלווה אותו בהטמעה לכל אורך הדרך. כך הארגון מרוויח פעמיים: גם מנהלים שמקיימים את אחד מתפקידיהם החשובים ביותר – חניכה וליווי; וגם סיכוי רב יותר שהשינוי המיוחל אכן יתממש.
לאחר כל קורס מתקיימים מפגשי פולו-אפ שבהם המשתתפים מעלים דילמות ניהוליות אמיתיות. יחד, הם פותרים אותן ומחברים את הפתרונות באופן ישיר לתכנים שלמדו.
כאן הרציונל הוא לחבר לגמרי בין הלמידה וההטמעה. המנהלים מובילים פרויקט שינוי אמיתי – עם תוצאות ארגוניות מוחשיות – ותוך כדי כך גם רוכשים מיומנויות ניהוליות הנדרשות להובלת המהלך.
תהליך כזה חייב להיות Top-down ולערב את כל השדרה הניהולית. במתודולוגיה שפיתחנו, ההנהלה הבכירה בוחרת ערך ארגוני להטמעה ומתחילה לתקשר ולהניע את השינוי לדרג שמתחתיה. בהדרגה, כל שכבת ניהול נכנסת לתהליך והופכת חלק מהשינוי. כל מנהל בכל דרג מתנסה בהובלת שינוי ובהטמעת הערך הנבחר בגזרה שלו, עם האנשים שלו, בזמן אמת.
במקביל, המנהלים משתתפים במפגשי למידה שמותאמים לצרכים ולמאפיינים של השכבה הניהולית שלהם, ורוכשים את הכלים והמיומנויות בדיוק כשהם זקוקים להם בהובלת השינוי. בין יתרונות המודל:
- אין פערי זמן בין למידה ליישום- המיומנויות נרכשות רגע לפני ה"שימוש" בהן בפרויקט אמיתי, ולא בסימולציה
- שפה ניהולית משותפת- כולם עוברים את אותו תהליך עם אותו ערך, והתיאום מתהדק
- ROI כפול – גם פיתוח מנהלים וגם הטמעת ערך ארגוני, באותה השקעה
בשונה מהתוכנית הקלאסית, הבנויה כסדרת מפגשים סביב מגוון רחב של מיומנויות ותחומים, תוכנית זו נוגעת בתחום אחד, מרכזי וקריטי לארגון כולו. למשל: שימור עובדים או משוב.
תוכנית כזו יכולה להתקיים במסגרת של יום מרוכז לכל ל שדירת הניהול בארגון או המנהלים מדרג לדרג ניהולי מסוים בארגון, ולאחריו מפגשי פולו-אפ.
מעבר לפיתוח המיומנות הניהולית הספציפית, בעצם ההתכנסות סביבה יש אמירה ארגונית משמעותית ביחס לחשיבות הנושא.